'Happy birthday to auntie Kristine!'

29 november 2014 - Gordons Bay, Zuid-Afrika

Lieve allemaal,

Vandaag is mijn verjaardag en deze begon vanmorgen al heel vroeg. Ik heb vannacht namelijk (nu echt) voor de laatste keer op de baby unit geslapen. Auntie Sanne had nachtdienst en deze hebben we samen gedraaid. Mijn heerlijke dag begon met ‘Happy birthday to auntie Kristine’ wat een jongentje van 3 jaar vanmorgen rond 6.50 begon te zingen. Hoe lief! Rond 7.30 kwamen er telkens kinderen van de andere units om me een drukkie te geven en te feliciteren. Steeds groter werd de stapel met kaartjes en tekeningen. Toen onze dienst erop zat kwam een van de oudere jongens boven om 'breakfast' te brengen. Heerlijke (soort van) wentelteefjes, waar we gezellig met de aunties van upstairs van genoten hebben. Rond 10.15 begon mijn ‘birthday party’. De kids zaten aan de tuintafels vol verwachting omdat ze enorm veel zin hadden! Ik kwam naar beneden met mijn cadeau voor hen, namelijk een zwembad. Want tsja een verjaardag daar horen cadeaus bij en een cadeau voor hen leek me ook wel leuk. Het zwembad was stuk, dus ik heb een nieuwe gekocht van mijn sponsorgeld, dit was natuurlijk een hele leuke verrassing. De avond ervoor had ik de kinderen al verteld dat we naar het strand zouden gaan, dit werd toen met luid gejuich ontvangen. Stralend blije gezichten, de kleintjes vol verwachting, weken lang vroegen ze wanneer we naar de beach gingen en vandaag was het dus zo ver. Dubbel feest. Geweldig het moment dat de auto met de kinderen van de baby unit aankwam, de een wist niet hoe snel die het water in moest rennen, de ander wat voorzichtiger en de allerkleinste een 'beetje' bang voor dat koude water. De kinderen hebben echt op en top genoten, tot op hun onderbroek nat en onder het zand, blije kreten, visjes vangen, schelpen zoeken, voeten begraven, springen, lachen, rennen, zandkasteel bouwen, voetballen, zwemmen en elkaar nat spetteren. Heerlijk om die stralende kinderen om mij heen te hebben en tsja dan is mijn dag natuurlijk ook helemaal goed! Uiteraard werd er ook heel hard gezongen en nog harder ‘hiep, hiep hoera’ geschreeuwd, want mijn familie in Holland moest het ook horen. Toen kwamen mijn cadeautjes… Een mooie kaart, zeepjes, een kaars van de kinderen van mijn unit en een geheimzinnige brief. Een cadeau wat in Nederland op mij wacht, ’s middags werd het verder verduidelijkt, dat vond ik erg prettig aangezien ik erg nieuwsgierig aangelegd ben (heb ik ook maar van m’n opa gekregen ;)). Het cadeau is een foto op canvas van mij en ons sponsorkindje, nou toen moest ik natuurlijk wel even slikken, een beter cadeau kan ik me niet wensen! Daarna heb ik lekker op waterijsjes getrakteerd, daar hebben de kinderen en natuurlijk ook de aunties heerlijk van zitten smullen. Toen nog even spelen en lekker afkoelen in het water en op naar huis, de tijd vloog want het was al bijna 13.00. Kortom een fantastische ochtend was dit met geweldige, lieve en mooie kinderen, huismama’s en aunties.

Maar daarbij was het nog niet klaar. Op het moment dat ik net weer boven was werd me verteld dat ik direct weer mee moest, geblinddoekt en wel, want er wachtte mij een verrassing. Vlug mocht in nog net andere kleding aandoen (ik was doorweekt) en hup de auto in en blinddoek voor. Ik werd de auto uit begeleid  en voor het restaurant mocht mijn blinddoek af, we stonden voor 'De Spur'. Daar kan je heerlijk nacho’s eten, ik wilde daar nog erg graag heen voor mijn vertrek en dat werd dus geregeld. We hebben daar heerlijk met z’n alle(de aunties van upstairs) gegeten en gekletst, enorm gezellig was dat en echt een verrassing!

Heerlijk om zo’n leuke en relaxte verjaardag te hebben. Normaal is de temperatuur zo rond of onder de 10 graden en vandaag heeft het toch echt wel het punt van zo’n 32 graden bereikt. Heerlijk om je verjaardag in die warmte en op het strand te vieren. Ek het dit baie, baie geniet.

Liefs en een zonnige groet uit Zuid Afrika,
Kristine

1. Wim burgwal:
    Hoi Kristine,
    Wat een mooi en aandoenlijk verhaal.
    Het raakte me in het hart.
    Een onvergetelijke dag voor jou.
    Een dikke drukkie van je vader.
    Geniet van deze bijzondere tijd nog in Zuid-Afrika.
  2. Rianne v R:
    30 november 2014
    Superleuk om te lezen! Wat gaaf om je verjaardag zo te mogen vieren!
  3. Christa:
    30 november 2014
    Ha Kris .leuk zeg super weer op je verjaardag. Gaaf om op die manier je verjaardag te vieren. Dikke kus
  4. Renée:
    1 december 2014
    Heey Kristine,
    Goed om zo'n mooi verhaal te lezen! De foto's zien er ook mooi uit!
    Geniet die laatste tyd daar!
    Lieve groetjes, Renée
  5. Mamma Fraanje:
    4 december 2014
    Hoi Kristine,
    erg leuk om ook jouw verhaal te lezen, je schrijf weer andere dingen als Melia en Sanne, terwijl jullie het toch wel samen allemaal meemaken.
    geniet van de laatste dagen!!!
    groetjes Melia's moeder