Nog 7 nachtjes slapen...

7 mei 2014 - Harskamp, Nederland

Lieve mensen,

Het is bijna zover… Over een week hoop ik rond deze tijd net aangekomen te zijn op het vliegveld van Kaapstad. Dan mag ik eindelijk mijn droom gaan vervullen om kinderen in Zuid Afrika te helpen.

Voor degene die nog niet helemaal helder hebben wat ik daar ga doen... Ik ga voor 7 maanden als vrijwilliger in het Child and Youth Care Centre Goeie Hoop in Gordon’s Bay werken. Bij Goeie Hoop worden kinderen opgevangen die niet meer thuis kunnen wonen vanwege misbruik, mishandeling, verwaarlozing of omdat ouders hen hebben verlaten. Sommige van deze kinderen hebben AIDS of zijn HIV besmet. Het doel van het project is om professionele zorg en een liefdevolle en veilige omgeving te bieden. De beschadigde kinderen te helpen herstellen en als het mogelijk is te werken aan gezinsherstel. Als een kind niet meer terug kan naar ouders dan wordt er samen met plaatselijke instanties gezocht naar pleeg- of adoptieouders. Het lijkt mij erg mooi en bijzonder om aan dit project mee te werken, om daar mijn lichtje te laten schijnen en de liefde van Jezus door te geven.

Bij dezen wil ik iedereen bedanken die mij gesponsord heeft d.m.v. de offerblokken, het kopen op de kerstfair en fancy fair, het geven van giften, de collecte tijdens de sing-in of welke manier dan ook. Bij elkaar heb ik een mooi bedrag opgehaald! Een gedeelte van de opbrengst van de fancy fair heb ik hier besteed voor het kopen van knutselspullen en spelletjes, ik ben nu al benieuwd naar de koppies van de kinderen!

Maar voor het zover is ga ik nog even genieten van familie, vrienden en al het luxe hier in Nederland. En dan komt één van de lastigste dingen, het inpakken van mijn koffers. Ik ben benieuwd of ik het allemaal mee ga krijgen…

Mijn volgende blog hoop ik te schrijven in Zuid Afrika met hopelijk een heerlijk zonnetje in mijn gezicht!

Liefs Kristine

Ohja ik hoorde dat het eeeerg leuk is om post te ontvangen dus hier mijn adres.
Kristine Burgwal
Postnet Suite #80
Private Bag x4
Gordon’s Bay 7151
South Africa

1. Liesbeth:
    13 mei 2014
    Nog een nachtje. Dan is het zover dan ga je een heel eind bij ons vandaan. Maar je blijft in ons hart en laat daar ook net zo als hier je lichtje schijnen liefs tante. Liesbeth
  2. Christa:
    14 mei 2014
    Nou, de dag is daar! Wachten op Schiphol om dadelijk die grote reis naar dat puntje onderaan de landkaart! Kristine, heeeel veeeel plezier toegewenst en met vele indrukken. En mag jouw liefde doorgeven worden aan die mooie kindertjes bij de goeie Hoop. Een dikke doei!!! Ome Fred.
  3. Antoinette:
    14 mei 2014
    Je zit nu te wachten om de lucht in te gaan. Ik wens je heel veel succes en plezier daar. Liefs je nicht antoinette
  4. Marieke:
    Ha Kristine,

Je bent nu onderweg en je zal dit berichtje pas in Afrika lezen. Ik wens je een hele goede tijd in Afrika en ik ga je berichtjes lezen:)!!! Geniet er van!

Groetjes, Marieke.
  5. Annelies Gijsbertse:
    15 mei 2014
    Hey Kristine,
    Je zult zo rond deze tijd wel hoog en droog in het Zuid Afrika zitten. Hopelijk heb je een goede reis gehad. Je zult wel moeten bijkomen na zo'n lange zit in het vliegtuig. Nou joh, nu gaat je avontuur echt beginnen en kun je gaan doen waar je voor gegaan bent. De kinderen van de Goeie Hoop.
    Geniet van alles wat je ziet, hoort, ruikt en gaat doen in dat prachtige land. Maar ook sterkte bij de minder mooie en verdrietige dingen die je er ook zult tegenkomen. Gods nabijheid gewenst in alles, Kristine.

Groetjes
    Annelies